ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.မွာ ကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားတဲ့အရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိတဲ့အထဲကမွာ လ်ွပ္စစ္ကားမ်ားဟာလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ယေန.တိုက္ပြဲေတြအျပင္းအထန္ျဖစ္ျပီး နာမည္ၾကီးလာတဲ့ ကိုးကန္.ေဒသရဲ.  ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.ကို ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာ အၾကိမ္ၾကိမ္ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲက ေ၀းလံေခါင္ဖ်ား နယ္စပ္ေဒသျမိဳ.ေလးတစ္ျမိဳ.လို. ဆိုေပမယ့္ ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.ရဲ. ေခတ္မွီပံုက ကၽြန္ေတာ္အတြက္ အံ့ၾသစရာပါပဲ ။ ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.မွာ ကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားတဲ့အရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိတဲ့အထဲကမွာ လ်ွပ္စစ္ကားမ်ားဟာလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.က လ်ွပ္စစ္ကားမ်ား

ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.က လ်ွပ္စစ္ကားမ်ား Photo via Myorr

လ်ွပ္စစ္ကားေတြဟာ ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.တြင္းေျပးဆြဲတဲ့ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြပါပဲ ။ ေဒသခံကိုးကန္.ေတြက ဘယ္လိုေခၚေ၀ၚတယ္မသိရေပမယ့္ လ်ွပ္စစ္ကား ဆိုတဲ့အေခၚအေ၀ၚကေတ့ာ ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.မွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ. ေရာက္ရွိေနထိုင္ၾကတဲ့ ျမန္မာစကားေျပာသူေတြက ေခၚေ၀ၚတာျဖစ္ပါတယ္ ။ လ်ွပ္စစ္ကားဆိုတဲ့အတိုင္း တကယ့္ကိုပဲ လ်ွပ္စစ္ဓာတ္အားသြင္းျပီး.ေမာင္းတာျဖစ္ပါတယ္ ။ လ်ွပ္စစ္ကားေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အစိမ္းႏုေရာင္နဲ.အျပာႏုေရာင္ေတြ ျဖစ္ၾကျပီး ခရီးသည္ ၁၀ ဦးခန္.ကိုတစ္ျပိဳင္တည္း တင္ေဆာင္ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ပါတယ္။ ကားဘီးေသးေသးေလးေတြနဲ. လ်ွပ္စစ္ကားေတြဟာ အျပင္ပန္းၾကည့္ရင္ အျမင္တင့္တယ္သလို ေတာင္တက္ေတာင္ဆင္းမ်ားလွတဲ့ ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.တြင္းက ကုန္ဆင္းကုန္းတက္ေတြကိုလည္း အသံဆူညံမွုမရွိပဲ သက္ေတာင့္သက္သာသြားႏိုင္တဲ့ ၾကံခိုင္မွုအထိုက္အေလ်ွာက္ရွိတဲ့ကားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုးကန္.ေဒသဟာ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသျဖစ္တာေၾကာင့္ ကိုးကန္.ေဒသက ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားကို ေဒသတြင္းေမာင္းႏွင္ႏိုင္ဖို. ေဒသရဲ.area code ျဖစ္တဲ့ KK နဲ.အစခ်ီျပီး ဂဏန္းေလးလံုးနဲ. License plate ျပားေတြကို တပ္ဆင္ထားၾကပါတယ္ ၊ အိမ္စီးကားေတြက နံပါတ္အမည္းေရာင္ျဖစ္ျပီး လ်ွပ္စစ္ကားေတြကေတ့ာ နံပါတ္အနီေရာင္ေတြနဲ.ပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို. ရန္ကုန္-မႏၱေလးျမိဳ.ၾကီးေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးအငွားယာဥ္ေမာင္းေတြဟာ လက္ခ်ိဳးေရရေလာက္ေအာင္ ရွားပါးေပမယ့္ ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.က လ်ွပ္စစ္ကားေမာင္းႏွင္သူမ်ားရဲ. သံုးပံုတစ္ပံုေလာက္က အမ်ိဳးသမီးေတြပါ။ အမ်ိဳးသမီးယာဥ္ေမာင္းေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဦးထုပ္အ၀ိုင္းေပ်ာ့ေပ်ာ့ကိုေဆာင္းထားျပီး လက္ရွည္အက်ီၤ၀တ္ဆင္ထားၾကတက္ၾကျပီး အသက္သံုးဆယ္၀န္းက်င္ လူလတ္ပိုင္းေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။

ေလာက္ကိုင္ဟာ နယ္စပ္ျမိဳ.ေလးတစ္ျမိဳ.ျဖစ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ဖူးတဲ့ အျခားနယ္စပ္ၿမိဳ႕ေတြနဲ႔သိပ္မတူပါဘူး။ သူ႕အက်ယ္အ၀န္းဟာ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတစ္ျမိဳ႕သာသာေလာက္ရွိပါတယ္။ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္နာရီ၀က္ေလာက္ ကားနဲ.ပတ္ရင္ပဲ တစ္ျမိဳ.လံုးကို ႏွံႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ လ်ွပ္စစ္ကားေတြကေတ့ာ ဘယ္စီးစီး လူတစ္ေယာက္ကို သံုးယြမ္ ယူပါတယ္ ။ သံုးယြမ္ဆိုတာ ျမန္မာက်ပ္ေငြနဲ. ျပန္တြက္ရင္ ငါးရာက်ပ္၀န္းက်င္ရွိတာမို. လ်ွပ္စစ္ကားစီးခဟာ ေစ်းၾကီးတယ္လို. ဆိုႏိုင္ပါတယ္ ။ သို.ေပမယ့္ ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.က ကိုးကန္.ေဒသခံေတြဟာ ဆိုင္ကယ္အစား လ်ွပ္စစ္ကားကို အသံုးမ်ားၾကပါတယ္ ။ ငါးမိနစ္ေလာက္လမ္းေလ်ွာက္သြားရင္ေတာင္ ေရာက္ႏိုင္တဲ့ခရီးကိုလည္း  တစ္ခ်ိဳ.ေတြ လ်ွပ္စစ္ကားစီးၾကတာေတြ.ဖူးပါတယ္ ။

လ်ွပ္စစ္ကားေတြဟာ ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.ရဲ. အဓိကက်တဲ့ လမ္းေတြေပၚမွာပဲ သြားၾကတာျဖစ္ျပီး လမ္းၾကိဳလမ္းၾကားေတြကို မ၀င္ေပးပါဘူး  ။ လ်ွပ္စစ္ကားေတြအတြက္မွတ္တိုင္ရယ္လို. သတ္မွတ္ထားတာမ်ိဳး မရွိပဲ ခရီးသည္ေတြက လ်ွပ္စစ္ကားေတြကို အဆင္ေျပတဲ့ေနရာကေန တားစီးလို.ရသလို မိမိတို.သြားလိုတဲ့ေနရာနဲ. အနီးစပ္ဆံုး အဆင္ေျပတဲ့ေနရာမွာ ကားေမာင္းသူကို ေျပာျပီးဆင္းႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခုထူးျခားတာက လ်ွပ္စစ္ကားေမာင္းသူေတြဟာ ရန္ကုန္က Bus ကားေမာင္းသမားေတြလို တစ္စီးနဲ.တစ္စီး အျပိဳင္အဆိုင္ ေက်ာ္တက္ေလ့မရွိၾကပါဘူး ၊ အေရွ.မွာ တစ္စီးက လူတင္ေနရင္လည္း ေနာက္တစ္စီးက အတင္းေက်ာ္သြားတာမ်ိဳးမရွိပဲ  ေနာက္ကရပ္ေစာင့္ေနျပီး စည္းကမ္းတက်ေမာင္းၾကတာကို သတိထားမိပါေသးတယ္။

ျမိဳ.တြင္းသြားလာေရးအတြက္ ေဒသခံေတြဟာ လ်ွပ္စစ္ကားကိုအသံုးမ်ားတာေၾကာင့္ အျခားေသာ နယ္ျမိဳ.ေတြလို ဆိုင္ကယ္ေတြဟာ ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.မွာ ရွုပ္ရွုတ္ခတ္မေနပါဘူး ။ လ်ွပ္စစ္ကားေတြရဲ. စက္သံဟာလည္း ဆူညံျခင္းမရွိတာမို. ေလာက္ကိုင္ျမိဳ.ဟာ အျခားေသာနယ္ျမိဳ.ေတြေလာက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ဆူညံသံေတြ သိပ္မရွိလွပါဘူး ။ မီးခိုးေငြ.ေတြလည္း မရွိတာေၾကာင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မွုလည္း မျဖစ္ႏိုင္ေတ့ာပါဘူး။

လ်ွပ္စစ္ကားေတြ ျမန္မာျပည္ရဲ. အျခားေသာေဒသေတြမွာ အဆင္ေျပႏိုင္မလား

လ်ွပ္စစ္ကားေတြ ေျပးဆြဲႏိုင္ဖို.အတြက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြကေတ့ာ –

-လ်ွပ္စစ္မီးပံုမွန္ ရႏိုင္ရန္

-လမ္းေတြအထူးေကာင္းမြန္ရန္

-ယာဥ္ေမာင္းေတြစည္းကမ္းရွိရန္ လိုအပ္မွာပဲျဖစ္ပါတယ္။

 

          လ်ွပ္စစ္ကားေတြ ေျပးဆြဲျခင္းရဲ. အေျခခံအားျဖင့္ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကေတ့ာ

-ပတ္၀န္းက်င္ဆူညံမႈကို ေလ်ွာ့ခ်ႏိုင္

-သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိခိုက္မႈကို ေလ်ွာ့ခ်ႏိုင္

-ေလာင္စာဆီအမ်ားအျပားအသံုးျပဳရမႈကို ေလ်ွာ့ခ်ႏိုင္

-အျမင္တင့္တယ္ျပီး သက္ေတာင့္သက္သာရွိ

ရန္ကုန္ ႏွင့္လ်ွပ္စစ္ကား

ရန္ကုန္ ၊ မႏၱေလးအစရွိတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ. အဓိကက်တဲ့ျမိဳ.ေတြမွာ လ်ွပ္စစ္ကားေတြေျပးဆြဲဖို. အဆင္ေျပႏိုင္ပါ့မလားလို. ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ဦးတည္းအျမင္အရ အဆင္ေျပမႈ ရွိႏိုင္မည္မထင္ပါ။ လ်ွပ္စစ္ဓာတ္အား ျပႆနာကိုေဘးဖယ္ထားျပီး အျခားအခ်က္ေတြနဲ. စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါမွာ ၊ ရန္ကုန္ မွာဆိုရင္ ေျပးဆြဲေနတဲ့ Bus ယာဥ္လိုင္းေတြ အမ်ားအျပားရွိျပီးသားျဖစ္ျပီး ရန္ကုန္ျမိဳ.ရဲ. လမ္းေတြဟာလည္း တစ္ေန.တစ္ထက္ ကားေတြနဲ.ျပည့္က်ပ္ေနလို.ပါပဲ ။ လ်ွပ္စစ္ကားေတြဟာ ခရီးသည္ ၁၀ ဦးခန္.သာတင္ေဆာင္ႏိုင္တာမို. ရန္ကုန္ျမိဳ.လူဦးေရအတြက္ဆိုရင္ လ်ွပ္စစ္ကားေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာလိုႏိုင္မွာမို. ရန္ကုန္ျမိဳ.လမ္းမမ်ားထက္မွာ အဆင္မေျပျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

နယ္ျမိဳ.မ်ား

  ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ.အခ်ိဳ.ေသာနယ္ျမိဳ.ေလးေတြမွာ ခရီးသည္သယ္ယူပို.ေဆာင္ေရးအတြက္ သံုးဘီးဆိုင္ကယ္ေတြ ၊ တုတ္တုတ္လို. ေခၚတာေတြ အသံုးျပဳၾကတာကို ေတြ.ရပါတယ္ ။ ထိုယာဥ္ေတြဟာ အသံအင္မတန္မွဆူညံလွတာေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ လ်ွပ္စစ္ကားေတြကို သံုးဘီးဆိုင္ကယ္ေတြေနရာမွာ အစားထိုးအသံုးျပဳသင့္ပါတယ္ ။ခရီးသည္ေတြအတြက္ လ်ွပ္စစ္ကားေတြစီးရတာဟာ သံုးဘီးဆိုင္ကယ္ေတြထက္ အမ်ားၾကီး သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေစမွာလည္း အမွန္ပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ရွိတဲ့ လ်ွပ္စစ္ကားေတြဟာ နယ္ျမိဳ.မ်ားအတြက္ အျမင္မွာလည္း တင့္တယ္ေစမွာပါ။

နယ္ျမိဳ.ေတြမွာ လ်ွပ္စစ္ကားေတြေျပးဆြဲႏိုင္ဖို.အတြက္ လ်ွပ္စစ္ဓာတ္အားနဲ. အထိုက္အေလ်ွာက္ေကာင္းမြန္တဲ့ လမ္းအေနအထားရွိဖို. လိုအပ္ပါတယ္ ။ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး အစရွိတဲ့ျမိဳ.ၾကီးမ်ားထက္ နယ္ျမိဳ.ေတြမွာ လ်ွပ္စစ္ကားေတြကိုစမ္းသပ္ေျပးဆြဲၾကည့္သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳလုိက္ပါသည္။

Buzzy Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ buzzy.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Facebook Conversations