ကုိယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ွာ့ခ်တာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ကုိယ္ေတြသိထားတဲ႔ေဆာင္ရန္၊ေရွာင္ရန္ေတြက တစ္ခါတစ္ရံ မွားယြင္းေနတတ္ပါ တယ္။

ကုိယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ွာ့ခ်တာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ကုိယ္ေတြသိထားတဲ႔ေဆာင္ရန္၊ေရွာင္ရန္ေတြက  တစ္ခါတစ္ရံ မွားယြင္းေနတတ္ပါ တယ္။ဥပမာ ဘယ္အခ်ိန္မွာထမင္းမစားရေတာ့ဘူးတုိ႔၊ဘယ္အစားအစာက ကယ္လိုရီမ်ားတယ္တို႔ စသျဖင့္မွတ္ထားျပီး အဲ႔ဒါေတြကုိေရွာင္တတ္ၾကပါတယ္။ကြ်မ္းက်င္ပညာရွင္တစ္ခ်ိဳ႔ရဲ ႔ေလ့လာခ်က္ေတြအရ ကုိယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ွာ့ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကုိယ္ေတြလုပ္ေလ့ရွိတဲ႔ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္တစ္ခ်ိဳ႔ကမွားယြင္းေနတာ ကုိေတြ႔ရွိခဲ႔ရပါတယ္။ကုိယ္အေလးခ်ိန္ကုိ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္ေအာင္ေလ်ွာ့ခ်တာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဘာေတြမွားေနလဲ၊ဘာေတြကအမွန္လဲဆုိရင္...

၁)ည၆နာရီေက်ာ္ရင္ ဘာမွမစားရတာမဟုတ္ပဲ မအိပ္ခင္ ၃နာရီကေန ၄နာရီအတြင္းမွာ အစာေခ်ဖ်က္ဖုိ႔မလြယ္တဲ႔ အစားအစာေတြမစားသင့္ပါဘူး။ေပါ့ပါးျပီး အစာေၾကညက္လြယ္၊ အာဟာရျပည့္တဲ႔အစားအစာေတြကုိသာ စားေပးသင့္ပါတယ္။၆နာရီေက်ာ္ရင္မစားရေတာ့ဘူးဆုိတာနဲ႔ ၅နာရီဆိုအစားေတြအမ်ားၾကီးစားလုိက္တာက မွားယြင္းေနပါတယ္။

၂)ေပါင္မုန္႔ျဖဴထက္ေပါင္မုန္႔ညိဳက က်န္းမာေရးအတြက္ပုိေကာင္းတယ္၊ကယ္လိုရီနည္းတယ္ဆုိတဲ႔အခ်က္က မွားပါတယ္။ေပါင္မုန႔္ညိဳနဲ႔ေပါင္မုန္႔ျဖဴမွာပါတဲ႔ ကယ္လိုရီအခ်ိဳးအစားက တူညီသေလာက္ပါပဲ။

၃)လတ္ဆတ္တဲ႔အသီးေဖ်ာ္ရည္က က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္တယ္ဆုိျပီး အတိုင္းအဆမရွိေသာက္လို႔ရတယ္ ဆိုတဲ႔အယူအဆကမွားေနပါတယ္။တစ္ေန႔ကုိဖန္ခြက္ ၃ခြက္စာထက္ ပုိျပီးမေသာက္သင့္ပါဘူး။

၄)ဆူရွီက က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္တဲ႔အစားအစာဆိုျပီး သိထားၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘယ္လိုဆူရွီနဲ႔အခ်ဥ္ရည္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ျဖစ္ ကယ္လိုရီအမ်ားၾကီးပါ၀င္ပါတယ္တဲ႔။

၅)ေခ်ာကလက္က က်န္းမာေရးအတြက္မေကာင္းဘူးဆုိတဲ႔အခ်က္ကမွားေနပါတယ္။ေခ်ာကလက္ထဲမွာမွ ေခ်ာကလက္အမည္းအနည္းငယ္စားေပးတာကက်န္းမာေရးအတြက္အက်ဳိးျပဳေစပါတယ္။

၆)နည္းနည္းပဲစားရင္ကုိယ္အေလးခ်ိန္က်မယ္ဆိုတဲ႔အသိက မွားယြင္းေနပါတယ္တဲ႔။တကယ္ေတာ့ တစ္ေန႔ကုိ ထမင္းပံုမွန္စားခ်ိန္ သံုးခ်ိန္မဟုတ္ပဲတစ္ေန႔ကုိ ၅ၾကိမ္ ၊၆ၾကိမ္ေလာက္ နည္းနည္းစီစားေပးတာက အမွန္တကယ္ကုိယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစတာပါ။အစာေျခဖ်က္အားေကာင္းေလကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေလပါပဲ။

၇)တစ္ေန႔ကုိ ေရဖန္ခြက္ ၆ခြက္ကေန ၈ခြက္ထိေသာက္ေပးသင့္တယ္ဆိုတာထက္ သင့္ခႏၶာကုိယ္က ေရ၈ခြက္စာမက လိုအပ္ေနတယ္၊ေသာက္ခ်င္ေနတယ္ဆိုရင္ေသာက္ေပးဖုိ႔လိုပါတယ္။

၈)သံလြင္ဆီက ကယ္လိုရီနည္းလို႔က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းတယ္ဆုိတာက မွားေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့သံလြင္ဆီမွာ တစ္ျခားဆီေတြထက္ကယ္လိုရီပိုမ်ားပါတယ္။ဒါေပမဲ့ တစ္ျခားဆီေတြထက္ပုိျပီး က်န္းမာေရးအတြက္သင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္ပါတယ္။

၉)သၾကားညိဳက သၾကားျဖဴထက္ပုိျပီး က်န္းမာေရးအတြက္သင့္ေတာ္တယ္ဆုိတဲ႔အသိ ကုိေဖ်ာက္ပစ္လုိက္ပါေတာ့။တကယ္ေတာ့ သၾကားညိဳနဲ႔သၾကားျဖဴမွာရွိတဲ႔ ကယ္လိုရီပမာဏာက အတူတူပါပဲ။

Buzzy Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ buzzy.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Facebook Conversations