စိတ္ပညာရွင္ေတြေလ့လာရွာေဖြထားတဲ့နည္းလမ္းေတြပါ...

စိတ္ပညာရွင္ေတြရဲ ႔ေလ့လာခ်က္အရ စိတ္ဖိစီးမႈကုိေျဖရွင္းႏုိင္မယ့္နည္းလမ္းသစ္ေတြေတြ႔ရွိခဲ႔ပါျပီ။ဒီနည္းလမ္းေတြက စိတ္ဖိစီးမႈကုိုေျပေပ်ာက္ေစသလိုက်န္းမာေရးအတြက္လည္းေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ဘယ္လိုနည္းလမ္းေတြလဲဆိုရင္...

၁)စိတ္ထဲမွာရႈပ္ေထြးေနသမ်ွကုိ ေရးခ်ပါ

၁)စိတ္ထဲမွာရႈပ္ေထြးေနသမ်ွကုိ ေရးခ်ပါ

စိတ္ဖိစီးမႈကုိေလ်ွာ့ခ်ဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးကေတာ့စိတ္ထဲမွာရႈပ္ေထြးေနတဲ႔ျပႆနာေတြကုိ စာရြက္ထဲခ်ေရးလုိက္ပါ။စာရြက္ထဲမွာေရးလုိက္တဲ႔အတြက္စိတ္ထဲမွာရွိေနတာထက္ တစ္၀က္ေက်ာ္္ေလာက္သက္သာသြားပါလိမ့္မယ္။ျပီးမွရႈပ္ေထြးမႈေတြကုိ တစ္ခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းပါ။

၂)တစ္ခါမွမခ်က္ဖူးေသးတဲ႔ဟင္းကုိခ်က္ၾကည့္ပါ

၂)တစ္ခါမွမခ်က္ဖူးေသးတဲ႔ဟင္းကုိခ်က္ၾကည့္ပါ

စိတ္ပညာရွင္ဆရာမတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႔ Jeffrey Sumber က နည္းလမ္းသစ္တစ္ခုကုိေပးခဲ႔တာပါ။ ဒီနည္းလမ္းကေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေနရင္ တစ္ခါမွမခ်က္ဖူးေသးတဲ႔ဟင္းကုိခ်က္ၾကည့္ပါတဲ႔။ က်န္းမာေရးနဲ႔လည္းညီညြတ္ေစတဲ႔ ဟင္းအသစ္ကုိခ်က္ၾကည့္ပါ။လိုအပ္တဲ႔ပါ၀င္ပစၥည္းေတြကုိကုိယ္တိုင္ သြား၀ယ္ေရြးခ်ယ္ပါ။ျပီးရင္ဟင္းခ်က္တာကုိ အာရံုစုိုက္ျပီးအရသာရွိေအာင္လုပ္ပါ။ဟင္းခ်က္နည္းမွာအာရံုစူးစုိက္တာက စိတ္အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေစလို႔ စိတ္ဖိစီးမႈကုိသက္သာေစပါတယ္။

၃)ၾကြက္သားေတြကုိတင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ျဖစ္ေစပါ

၃)ၾကြက္သားေတြကုိတင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ျဖစ္ေစပါ

ဒီအုိင္ဒီယာကေတာ့အေမရိကန္ကစိတ္ပညာရွင္ Kevin Chapman ကေပးခဲ႔တာပါ။၁၉၂၀ခုႏွစ္ေလာက္တည္းက သံုးလာတဲ႔နည္းလမ္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။နည္းလမ္းကရုိးရုိးေလးပါပဲ။သင့္ရဲ ႔ၾကြက္သားေတြကုိ၁၀စကၠန္႔ေလာက္ တင္းက်ပ္ေအာင္ထားလုိက္ပါ။ျပီးရင္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းအေၾကာေတြကုိေျဖေလ်ွာ့လိုက္ပါတဲ႔။

၄)စိတ္ခံစားခ်က္ေျပာင္းလဲပါ

၄)စိတ္ခံစားခ်က္ေျပာင္းလဲပါ

စိတ္ပညာရွင္ Susan Krauss Whitbourne ရဲ ႔နည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့စိတ္ဖိစီးမႈၾကံဳေတြ႔လာရတဲ႔အခါ စိတ္ခံစားခ်က္ကုိေျပာင္းလဲလိုက္ပါတဲ႔။သူမက ဒီရႈပ္ေထြးေနတဲ႔အေျခအေနကုိေျပာင္းလဲလုိ႔မရေပမဲ႔စိတ္ ကုိေတာ့ေျပာင္းလဲလို႔ရပါတယ္ လုိ႔ေျပာခဲ႔ပါတယ္။တစ္ခုခုစိတ္ညစ္စရာနဲ႔ၾကံဳတဲ႔အခါ ထိုင္ျပီးစိတ္ညစ္ေနတာထက္ အေတြ႔အၾကံဳသစ္တစ္ခုရတယ္လို႔သေဘာထားျပီးေကာင္းေကာင္းေျဖရွင္းႏုိင္ေအာင္လုပ္လုိက္ပါတဲ႔။

၅)အေတြးေတြကုိအခိ်န္သတ္မွတ္ပါ

၅)အေတြးေတြကုိအခိ်န္သတ္မွတ္ပါ

စိတ္ပညာရွင္ Martin Seligman က ေခါင္းထဲကရႈပ္ေထြးမႈကိရွင္းဖုိ႔လြယ္ကူျပီးနာမည္ေက်ာ္တဲ႔နည္းလမ္းတစ္ခု ကုိေပးခဲ႔ပါတယ္။အဲ႔ဒါကေတာ့သင့္ရ ႔ဲအေတြးေတြကုိအခ်ိန္ကန္႔သတ္ထားဖုိ႔ပါ။သင့္မွာျပႆနာတစ္ခုုခုၾကံဳေနရလို႔ ေျဖရွင္းရမယ္ဆုိရင္အခ်ိန္သတ္မွတ္ထားပါ။၆နာရီကေန ၇နာရီထိ တစ္နာရီပဲ ေတြးမယ္လို႔ေပါ့။၁နာရီေက်ာ္လို႔မွ ျပႆနာမေျဖရွင္းႏုိင္ရင္ဆက္မေတြးပဲအေတြးကုိေဖ်ာက္ျပီးက်န္တဲ႔အလုပ္ေတြကုိလုပ္လိုက္ပါတဲ႔။

၆) ၀ါသနာအတြက္အခ်ိန္ေပးပါ

၆) ၀ါသနာအတြက္အခ်ိန္ေပးပါ

စိတ္ပညာရွင္ Amy Przeworski ေပးထားတဲ႔အၾကံကေတာ့ သင္၀ါသနာပါတဲ႔အရာ အတြက္အခ်ိန္တစ္နာရီေလာက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ေပးပါတဲ႔။ စိတ္ညစ္ေနလို႔ဆိုျပီးတစ္ေနကုန္ထုိင္ စိတ္ညစ္ေနဖို႔မလိုပါဘူး။သင္၀ါသနာပါတဲ႔ အားကစားျဖစ္ေစ၊ဂီတျဖစ္ေစ၊စာေပျဖစ္ေစ၁နာရီေလာက္ လုပ္လိုက္ပါ။အဲ႔ဒီအခ်ိန္မွာဘာမွမေတြးပဲသင့္ရဲ ႔၀ါသနာအေပၚမွာပဲအာရံုစုုိက္ေပးရင္စိတ္ဖိစီးမႈေလ်ာ့ပါးသြားပါလိမ့္မယ္။

၇)အေၾကာေတြကုိလံႈ႔ေဆာ္ပါ

၇)အေၾကာေတြကုိလံႈ႔ေဆာ္ပါ

စိတ္ပညာရွင္ Toni Bernhard ဆိုုသူေပးထားတဲ႔အၾကံဥာဏ္ကနည္းနည္းထူးဆန္းေပမဲ႔အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိတဲ႔နည္းလမ္းတစ္ခုပါတ႔ဲ။သူ႔ရဲ႔နည္းလမ္းကစိတ္ပညာေပၚမွာအေျခခံထားတာပါ။သင့္ရဲ ႔လက္ညိဳးနဲ႔ႏႈတ္ခမ္းကုိ ဖုန္းကုိSwipeလုပ္သလို လုပ္လိုက္ပါ။ဒီလႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ ႏႈတ္ခမ္းမွာရွိတဲ႔ parasympathetic ဆိုတဲ႔အာရံုေၾကာစနစ္ကုိလ႔ႈံေဆာ္ေပးျပီးစိတ္ဖိစီးမႈကုိေလ်ွာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါလိမ့္မယ္လို႔အၾကံေပးထားပါတယ္။

၈)အာရံုေျပာင္းလႊဲပါ

၈)အာရံုေျပာင္းလႊဲပါ

ဒီနည္းလမ္းကေတာ့ ေရာဂါကုထံုးပညာရွင္ Joyce Marter ေပးခဲ့တာပါ။ သူေပးတဲ႔နည္းလမ္းကေတာ့ အာရံုေျပာင္းလႊဲခုိင္းတာပါ။ သင့္မွာစိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ စိတ္ရႈပ္တာေတြျဖစ္လာျပီဆိုရင္ထုိင္ျပီးစဥ္းစားစိတ္ညစ္မယ့္ အစားစားပြဲခံုရွင္းလိုက္တာ၊ အ၀တ္ေတြေလ်ွာ္လိုက္တာ၊အိမ္မႈကိစၥေတြလုပ္လိုက္တာ၊အ၀တ္ဗီဒီုေတြ ရွင္းလိုက္တာစသျဖင့္ တစ္ခုခုလုပ္လိုက္ပါ။ဒါကအာရံုလႊဲေျပာင္းတာျဖစ္ျပီး သင္စဥ္းစားေနတဲ႔စိတ္ရႈပ္စရာေတြကေန ကင္းေ၀းေစတဲ႔နည္းလမ္းတစ္ခုပါပဲ။ေယာဂေလ့က်င့္တာ၊ အားကစားလုပ္တာနဲ႔အိပ္ေရး၀၀အိပ္တာကလည္းစိတ္ဖိစီးမႈ ကိုေျဖေလ်ာ့ေပးပါတယ္လို႔ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႔ Stephanie Sarkis ကေျပာခဲ႔ပါတယ္။

 

Buzzy Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ buzzy.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Facebook Conversations