နည္းလမ္းႏွစ္သြယ္နဲ႔ အေျဖရွာၾကမယ္

ေခါင္းစဥ္ကုိေတြ႕လို႔ စိတ္၀င္စားျပီး ဖတ္မယ္ လုပ္မယ္ဆိုျပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ျပီဆိုရင္ေတာ႔ ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ စျပီး လုပ္ရမွာကေတာ႔ ပ်ိဳေမေတြအေနနဲ႔ ကုိယ္ေတြဘာစားခဲ႔သလည္းဆိုတာကုိ သတိျပဳမိဖို႔ဘဲျဖစ္ပါတယ္။မွန္ကန္တဲ႔ အစားအစာကုိစားသံုးေပးျခင္းဟာလည္း ေလ႔က်င္႔ခန္းျပဳလုပ္ျခင္းေလာက္ကုိဘဲ အေရးၾကီးပါတယ္။

ခေါင်းစဉ်ကိုတွေ့လို့ စိတ်ဝင်စားပြီး ဖတ်မယ် လုပ်မယ်ဆိုပြီး ဆုံးဖြတ်ချက်ချလိုက်ပြီဆိုရင်တော့ ပထမဦးဆုံးအနေနဲ့ စပြီး လုပ်ရမှာကတော့ ပျိုမေတွေအနေနဲ့ ကိုယ်တွေဘာစားခဲ့သလည်းဆိုတာကို သတိပြုမိဖို့ဘဲဖြစ်ပါတယ်။မှန်ကန်တဲ့ အစားအစာကိုစားသုံးပေးခြင်းဟာလည်း လေ့ကျင့်ခန်းပြုလုပ်ခြင်းလောက်ကိုဘဲ အရေးကြီးပါတယ်။

အေျခခံ အခ်က္မ်ား

ေလ႔က်င္႔ခန္းမလုပ္ဘဲနဲ႔လည္း တင္သားအလွေတြမတိုးတက္လာႏိုင္ပါဘူး။ ရည္မွန္းခ်က္ေတြအတိုင္း တင္သားေတြလွလာဖို႔အတြက္ဆိုရင္ေတာ႔ ေအာက္က အဆင္႔ ၂ခုကုိ ျပဳလုပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ကစီဓာတ္ၾကြယ္၀ေအာင္ေလ႕က်င္႔ခန္းျပဳလုပ္ျခင္း
ေလ႔က်င္႔ခန္းျပဳလုပ္ေနစဥ္အတြင္း ျပီးတဲ႔ေနာက္မွာ အဟာရျပည္႔၀စြာစားသံုးျခင္း

ေလ႔က်င္႔ခန္းျပဳလုပ္ျပီးတဲ႔ေနာက္မွာ သင္႔ရဲ႕ တင္ပါးၾကြက္သားေတြဟာဆုိရင္ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေနတဲ႔ အပိုင္းကိုေရာက္ရွိေနျပီျဖစ္ပါတယ္။အခ်ိန္မွာ တင္ပါးကုိပိုမိုလွပလာေအာင္ ပိုမိုၾကီးထြားလာေအာင္မွန္ကန္တဲ႔ ပမာဏနဲ႔ မွန္ကန္တဲ႔ အမ်ိဳးအစားေတြကုိ ေရြးခ်ယ္စားေသာက္ရပါမယ္။၀ိတ္တိုးလာေအာင္ စားေသာက္တဲ႔ပံုမ်ိဳးနဲ႔ တင္ပါးၾကီးလာေအာင္စားေသာက္တဲ႔ ပံုမ်ိဳးနဲ႔ မတူပါဘူး။

ဒီအခ်က္ကုိ ေသခ်ာနားလည္ထားရပါမယ္။ ၀ိတ္တက္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္  အစားအေသာက္ကိုပိုမိုစားေသာက္ရျပီး တင္ပါးၾကီးထြားခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ႔ အစားအေသာက္ကုိ ပံုမွန္စားေသာက္ရပါတယ္။တန္ေဆးလြန္ေဘး : ဘယ္အရာမဆို လြန္ကဲတာမ်ိဳးကမေကာင္းပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ ပရိုတိန္း(သို႕) ကာဗြန္ဟိုင္ဒရိတ္ ကုိလြန္ကဲစြာ စားသံုး အသံုးျပဳမိျပီဆိုရင္ေတာ႔ က်န္းမာေရးျပႆနာေတြျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။တစ္ေန႔ကုိ အသီးအႏွံတစ္မ်ိဳးကုိေတာ႔ စားသံုးရပါမယ္တကယ္႔တကယ္ အညႊန္းထဲမွာပါတာကေတာ႔ တစ္ေန႔ကုိ ၃မ်ိဳးမွ ၅မ်ိဳးအတြင္းလို႔ဆိုေပမယ္႔ တစ္မ်ိဳးထဲစားလည္းအဆင္ေျပပါေစ။

အေရးၾကီးတာက ေန႔တိုင္းစားေနဖို႔ဘဲျဖစ္ပါတယ္။

လေ့ကျင့်ခန်းမလုပ်ဘဲနဲ့လည်း တင်သားအလှတွေမတိုးတက်လာနိုင်ပါဘူး။ ရည်မှန်းချက်တွေအတိုင်း တင်သားတွေလှလာဖို့အတွက်ဆိုရင်တော့ အောက်က အဆင့် ၂ခုကို ပြုလုပ်ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။

ကစီဓာတ်ကြွယ်ဝအောင်လေ့ကျင့်ခန်းပြုလုပ်ခြင်း

လေ့ကျင့်ခန်းပြုလုပ်နေစဉ်အတွင်း ပြီးတဲ့နောက်မှာ အဟာရပြည့်ဝစွာစားသုံးခြင်း

လေ့ကျင့်ခန်းပြုလုပ်ပြီးတဲ့နောက်မှာ သင့်ရဲ့ တင်ပါးကြွက်သားတွေဟာဆိုရင်ပြန်လည်ပြင်ဆင်နေတဲ့ အပိုင်းကိုရောက်ရှိနေပြီဖြစ်ပါတယ်။အချိန်မှာ တင်ပါးကိုပိုမိုလှပလာအောင် ပိုမိုကြီးထွားလာအောင်မှန်ကန်တဲ့ ပမာဏနဲ့ မှန်ကန်တဲ့ အမျိုးအစားတွေကို ရွေးချယ်စားသောက်ရပါမယ်။၀ိတ်တိုးလာအောင် စားသောက်တဲ့ပုံမျိုးနဲ့ တင်ပါးကြီးလာအောင်စားသောက်တဲ့ ပုံမျိုးနဲ့ မတူပါဘူး။

ဒီအချက်ကို သေချာနားလည်ထားရပါမယ်။ ၀ိတ်တက်ချင်တယ်ဆိုလို့ရှိရင်  အစားအသောက်ကိုပိုမိုစားသောက်ရပြီး တင်ပါးကြီးထွားချင်တယ်ဆိုရင်တော့ အစားအသောက်ကို ပုံမှန်စားသောက်ရပါတယ်။တန်ဆေးလွန်ဘေး : ဘယ်အရာမဆို လွန်ကဲတာမျိုးကမကောင်းပါဘူး။ ဒါကြောင့်မို့လို့ ပရိုတိန်း(သို့) ကာဗွန်ဟိုင်ဒရိတ် ကိုလွန်ကဲစွာ စားသုံး အသုံးပြုမိပြီဆိုရင်တော့ ကျန်းမာရေးပြဿနာတွေဖြစ်ပေါ်လာနိုင်ပါတယ်။တစ်နေ့ကို အသီးအနှံတစ်မျိုးကိုတော့ စားသုံးရပါမယ်တကယ့်တကယ် အညွှန်းထဲမှာပါတာကတော့ တစ်နေ့ကို ၃မျိုးမှ ၅မျိုးအတွင်းလို့ဆိုပေမယ့် တစ်မျိုးထဲစားလည်းအဆင်ပြေပါစေ။

အရေးကြီးတာက နေ့တိုင်းစားနေဖို့ဘဲဖြစ်ပါတယ်။

ပရုိတိန္း
တကယ္ကုိ အေျခခိုင္တဲ႔ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ ေလ႔က်င္႔ခန္းေတြကုိ လုပ္ေဆာင္ျပီးျပီဆိုရင္ေတာ႔ ေလ႔က်င္႔ခန္းလုပ္လုပ္ျပီးခ်င္းမွာ ပရိုတိန္းပါ၀င္တဲ႔ အရာကုိေသာက္သံုးေပးဖို႔ အတြက္ အၾကံေပးပါရေစ။အခ်ိဳ႕ေသာပရုိတိန္းေကာင္းမြန္စြာပါ၀င္တဲ႔ သဘာ၀အစားအေသာက္ေတြကေတာ႔ တူနာငါး ၊ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ၾကက္ ၊ ပဲေတာင္႔ ၊ ပဲသီး ၊ သန္႔စင္ျပီးသားေထာပတ္ ၊ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ ျဖစ္ေသာ အနီေရာင္အသား ႏွင္႔ ငါးအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ဘဲျဖစ္ပါတယ္။

ကာဗြန္ဟိုက္ဒရိတ္
ကာဗြန္ဟိုက္ဒရိတ္ဟာဆိုရင္ ေကာင္းမြန္တဲ႔ ၾကြက္သားေတြရရွိလာေအာင္ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ျပီး ကာဗြန္ဟိုက္ဒရိတ္ပါ၀င္တဲ႔ စားေသာက္ကုန္ေတြကေတာ႔ ဆန္ညိဳ ၊ ဂ်ံဳၾကမ္း ၊ စပါး ၊ ေကာက္ညွင္း ၊ အာလူး တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

အဆီဓာတ္မေကာင္းတဲ႔ အဆီဓာတ္မ်ိဳးေတြမဟုတ္ဘဲ ေကာင္းတဲ႔ အဆီဓာတ္မ်ိဳးေတြဟာ ေကာင္းမြန္တဲ႔ က်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကုိေပးႏိုင္ပါတယ္။ အဲ႔ဒီအဆီဓာတ္ေတြဟာ သင္စိတ္ကူးထားတဲ႔ သင္႔ အိမ္မက္ထဲက ခႏၶာကုိယ္ေလးျဖစ္လာေအာင္ကူညီေပးႏိုင္တဲ႔အျပင္ ၀ိတ္ပါခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။က်န္းမာတဲ႔ အဆီဓာတ္ေတြကုိေတာ႔ ငါးၾကီးဆီ ၊ သဘာ၀ သံလြင္ဆီ ၊ မက္မြန္ဆီ ၊ သစ္ခ်ဆီ ၊ ေျမပဲဆီတို႔ကေန ရရွိႏိုင္ပါတယ္။

ပရိုတိန်း

တကယ်ကို အခြေခိုင်တဲ့ လုပ်ရိုးလုပ်စဉ် လေ့ကျင့်ခန်းတွေကို လုပ်ဆောင်ပြီးပြီဆိုရင်တော့ လေ့ကျင့်ခန်းလုပ်လုပ်ပြီးချင်းမှာ ပရိုတိန်းပါ၀င်တဲ့ အရာကိုသောက်သုံးပေးဖို့ အတွက် အကြံပေးပါရစေ။အချို့သောပရိုတိန်းကောင်းမွန်စွာပါ၀င်တဲ့ သဘာဝအစားအသောက်တွေကတော့ တူနာငါး ၊ ဥအမျိုးမျိုး ၊ ကြက် ၊ ပဲတောင့် ၊ ပဲသီး ၊ သန့်စင်ပြီးသားထောပတ် ၊ ကျစ်ကျစ်လျစ်လျစ် ဖြစ်သော အနီရောင်အသား နှင့် ငါးအမျိုးမျိုးတို့ဘဲဖြစ်ပါတယ်။

ကာဗွန်ဟိုက်ဒရိတ်

ကာဗွန်ဟိုက်ဒရိတ်ဟာဆိုရင် ကောင်းမွန်တဲ့ ကြွက်သားတွေရရှိလာအောင်ပြုလုပ်ပေးနိုင်ပြီး ကာဗွန်ဟိုက်ဒရိတ်ပါ၀င်တဲ့ စားသောက်ကုန်တွေကတော့ ဆန်ညို ၊ ဂျုံကြမ်း ၊ စပါး ၊ ကောက်ညှင်း ၊ အာလူး တို့ဖြစ်ပါတယ်။

အဆီဓာတ်မကောင်းတဲ့ အဆီဓာတ်မျိုးတွေမဟုတ်ဘဲ ကောင်းတဲ့ အဆီဓာတ်မျိုးတွေဟာ ကောင်းမွန်တဲ့ ကျန်းမာရေး အကျိုးကျေးဇူးတွေကိုပေးနိုင်ပါတယ်။ အဲ့ဒီအဆီဓာတ်တွေဟာ သင်စိတ်ကူးထားတဲ့ သင့် အိမ်မက်ထဲက ခန္ဓာကိုယ်လေးဖြစ်လာအောင်ကူညီပေးနိုင်တဲ့အပြင် ၀ိတ်ပါချပေးနိုင်ပါတယ်။ကျန်းမာတဲ့ အဆီဓာတ်တွေကိုတော့ ငါးကြီးဆီ ၊ သဘာဝ သံလွင်ဆီ ၊ မက်မွန်ဆီ ၊ သစ်ချဆီ ၊ မြေပဲဆီတို့ကနေ ရရှိနိုင်ပါတယ်။

ဟင္းသီးဟင္းရြက္

ပန္းမုန္လာ ၊ ဟင္းႏုႏြယ္ ၊ ကုိက္လန္ တို႔အျပင္ မည္႔သည္႔ အစိမ္းေရာင္ပါသည္႔ အသီးအရြက္မ်ိဳးကုိမဆို အာရုံစိုက္စားေသာက္သင႔္ပါတယ္။သင္စားခ်င္တဲ႔ ပမာဏအတိုင္းစားႏိုင္ပါတယ္။

ေလ႔က်င္႔ခန္း

ေလ႔က်င္းခန္းမလုပ္ဖူးဆိုရင္ ရလာဒ္ေကာင္းကုိေတြ႕ရမဟုတ္ဘူးဆိုတာကုိ သတိရပါ။ျပီးတာနဲ႔ သင္ခ်က္ခ်င္း ၀လာမယ္ဆိုတာလည္း သတိရပါတယ္။

ဟင်းသီးဟင်းရွက်

ပန်းမုန်လာ ၊ ဟင်းနုနွယ် ၊ ကိုက်လန် တို့အပြင် မည့်သည့် အစိမ်းရောင်ပါသည့် အသီးအရွက်မျိုးကိုမဆို အာရုံစိုက်စားသောက်သင့်ပါတယ်။သင်စားချင်တဲ့ ပမာဏအတိုင်းစားနိုင်ပါတယ်။

လေ့ကျင့်ခန်း

လေ့ကျင်းခန်းမလုပ်ဖူးဆိုရင် ရလာဒ်ကောင်းကိုတွေ့ရမဟုတ်ဘူးဆိုတာကို သတိရပါ။ပြီးတာနဲ့ သင်ချက်ချင်း ၀လာမယ်ဆိုတာလည်း သတိရပါတယ်။

source : bs

Pyae Phyoe(Buzzy.com.mm)

Buzzy Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ buzzy.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Facebook Conversations